Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 25.11.2024, 06:42

Веселкова Школа

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2011 » Серпень » 21 » Відомості про інноваційний заклад освіти. Частина 2
13:51
Відомості про інноваційний заклад освіти. Частина 2

 Авторська модель


    Категорія моделі


    Масового навчання.

    

    Для початкової школи.



б) дидактичний аспект


     Критеріальна оцінка моделі з урахуванням законів і принципів дидактики


     «Проаналізувавши роботу "Веселкової  Школи" за перший рік проведення експерименту і результати рівня навчальних досягнень учнів початкових класів, науково-методична рада Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти засвідчує, що авторська освітня система "Веселкова Школа" є актуальним питанням у пошуку нової моделі сучасної школи, що кардинально може змінити зміст і структуру освіти.

     Вважати представлену технологію педагогічною системою за типом  "Зрощування", що відзначається новизною з інноваційним потенціалом:

     1)  інновації у змісті освіти;

     2) інновації у технології навчання;

     3)  інновації в організації навчального процесу;

      Вважати авторську освітню систему "Веселкова Школа" інноваційною і        

доцільною. Вона може експериментально впроваджуватися в педагогічну    

практику як альтернативна до традиційної системи загальноосвітніх навчальних  

закладів з метою модернізації та розвитку освіти України.

      Віднести систему до інноваційної діяльності за типом "Зрощування" (автор системи не розглядає її як остаточну, завершену, а створює колектив педагогів, що розробляють підручники і посібники, необхідні для впровадження системи у шкільну практику)». (Звіт про виконання комплексного експерименту з розробки змісту, методів і педагогічних технологій програми "Веселкова школа”   за звітний період з 16.09.2005 по 31.05. 2006 р.).



     Особливості змісту та організації технології навчання


     Можна швидко повідомити учням те, що вони повинні знати, але вони забудуть це ще швидше.  

     Виходячи з результатів експериментальних наукових досліджень, 87% інформації людина отримує за допомогою зорових відчуттів, а  9% - за допомогою слуху. З побаченого запам’ятовується 40%, з почутого – 20%, а з побаченого і водночас почутого – 80% інформації. З прочитаної інформації запам’ятовується  10%, з почутої – також 10%, а коли ці процеси відбуваються одночасно – 30%. 

     При застосовуванні аудіовізуальних засобів у пам'яті залишається 50% інформації, а час навчання скорочується на 20-40%. Цих прикладів достатньо, аби переконатися, що у дидактичному процесі паралельно зі словесними методами мають використовуватися наочні й аудіовізуальні, які б спирались на різноманітні способи спостереження процесів, явищ, предметів і дій, впливаючи на зорові рецептори. 

     Адже наочне пізнання генетично випереджує словесне.

     Використання водночас наочного та аудіовізуального методів, як це практикується у Веселковій Школі, значно підвищує степінь засвоєння матеріалу.

     Найбільшим бар’єром для засвоєння знань є стомлюваність, різке зниження інтересу до навчання, що спостерігаються вже через 15-20 хвилин сидіння за партою.

     Використання навчальних пісень, рухливих ігор, імпровізацій та веселих завдань за темою уроку дозволяє зберегти сталий інтерес учнів упродовж усього уроку. А скорочені уроки повністю усувають стомлюваність. 

     У результаті рівень засвоєння знань сягає 85-100% (див.статистику).

     Та найголовніше, що діти практично не хворіють.

      Відмінною рисою Веселкової Школи є відсутність невстигаючих учнів. 

     На протязі першого півріччя 2005/2006 навчального року зусиллями автора освітньої програми Ю.Б.Пінчук та наукового керівника педагогічного експерименту проф.Химинця В.В., консультанта Талапканича М.І. та координатора Кірик М.Ю., за наказом управління освіти і науки Закарпатської обласної адміністрації №619 від 16.09.2005р. на базі Довжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів було створено регіональний експериментальний майданчик "Комплексне впровадження оздоровчо-випереджуючого й розвивального навчання в умовах реалізації нової моделі школи”("Веселкова школа”), який став науково-методичним центром апробації експериментальних програм, навчальних посібників та підручників, створюваних у межах експерименту. Експериментальне впровадження інноваційної технології «Веселкова Школа» здійснюється відповідно до Програми дослідно-експериментальної роботи, затвердженої наказом управління освіти і науки Закарпатської ОДА від 16 вересня 2005 року, деталізованої в плані роботи Іршавського райво, у процесі впровадження якої отримані позитивні результати.

Апробація експериментальних матеріалів здійснювалась на семінарах, курсах перепідготовки вчителів, які проводились з ініціативи Закарпатського ІППО, з підтримки управлінням освіти обласної

 державної адміністрації, відділу освіти Іршавської райдержадміністрації.  Налагоджено співпрацю з Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти МОН України. Укладено угода про співпрацю з Інститутом педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова з супроводу експериментального дослідження педагогічної технології «Веселкова Школа».

Для апробації експериментальних матеріалів були залучені вищеназвані освітні установи, вісім навчальних закладів Іршавського району (125 першокласників, 220 другокласників, а також 85 учнів 3-4-х класів Довжанської ЗОШ 1-Ш ст., що працювали за програмою у 2004-2006 н.р.).

    Позитивні результати апробації експерименту знайшли своє відображення в ряді документів відділу освіти Іршавської райдержадміністрації (накази, анотації, довідки). В цих документах, зокрема, відображено необхідність проведення даного експерименту з метою організації досліджень в галузі удосконалення освіти в напрямках її гуманітаризації, інтеграції. Відзначається також, що Програма "Комплексне впровадження оздоровчо-випереджуючого й розвивального навчання в умовах реалізації нової моделі сільської школи”, "Веселкова Школа” сприяють формуванню в учнів систематичного мислення, різнобічному розгляду базових понять, явищ, цілісному сприйманню змісту матеріалу, де всі елементи взаємопов’язані; позитивно-емоційному ставленню до пізнання; результативному використанню навчального часу і, взагалі, розвитку учнів в цілому.

      В ходе експериментального впровадження педагогічної технології «Веселкова Школа» встановлено, що навчання за даною технологією позитивно впливає на розвиток дітей молодшого шкільного віку та збереження їх здоров’я, а зміна змісту, форм, методів, методик навчання полегшує і прискорює сам процес навчання. (Рішення засідання вченої ради Закарпатського ІППО від 3 травня 2007 року).  



     Технології  виховання

  

     Учні Веселковій Школі полюбляють вчитися, тому що їм цікаво. В цьому полягає один із головних секретів високих результатів, яки показують усі класи, що працюють за веселковими програмами. Це також є основною умовою отримання учнями дійсно глибоких, міцних знань.  

     Система в цілому орієнтована на особистісний розвиток дитини і тому знання розглядаються не як самоціль, а як засіб розвитку мислення дітей, їх почуттів та емоцій, творчих здібностей і мотивів діяльності.

     Принципово важливо, щоб на кожному уроці дитина переживала радість відкриття, щоб у неї формувалася віра в свої сили і пізнавальний інтерес.   

     Зацікавленість та успішність навчання - ось основні параметри, які визначають повноцінний інтелектуальний і фізіологічний розвиток дитини.

      Ефективний засіб, який дозволяє розкритися і самореалізуватися кожній дитині в класі – творча робота дітей. Творчі завдання, «веселкові контрольні», над якими діти думають, логічно дають відповіді, пропонуються їм щоденно.

       Працюючи над короткими легкими завданнями з високим пізнавальним потенціалом, дитина отримує лише позитивні емоції – радість і гордість за добре виконану складну роботу. Адже вона не просто розфарбувала коло, а у такий спосіб перетворила його на круг, не просто відповіла, скільки кружечків, а перетворила цифру на число. Завдяки дотепним малюнкам і віршикам дитина переконається у тому, що "Земля – планета-донечка у зірки-тата Сонечка",  і відтак із задоволенням розповідатиме своїм старшим братам і сестрам про те, що Земля – планета, а Сонце - зірка.

   Спеціально підібрані завдання дозволяють дитині самостійно шукати відповіді на питання і робити власні маленькі відкриття. Так, наприклад, вірші використовуються не тільки в репродуктивних, а і в творчих завданнях, де потрібно над чимось замислитись, щось зрозуміти, з'ясувати.

     Забезпечується тісний взаємозв'язок курсу "Я і природа" з курсом "Математики”, що в значній мірі створює можливість пропедевтики вивчення цих питань в курсах фізики, хімії, біології, географії; а головне – познайомити учнів з однією з фундаментальних закономірностей навколишнього світу.

     Так, мандруючи по землі, ми бачимо, що, незважаючи на безліч особливостей, відмінностей між країнами та народами, наш світ – єдиний, і у

нас, людей землі, дуже багато спільного, а головне, що всі ми – невід'ємна частина навколишнього світу.

   Практика роботи переконує у винятковій важливості використання для учнів початкової школи елементів театральної педагогіки, занять музикою, оркестром та хореографією,  вивчення основ світової культури.

     Практика засвідчує, що молодші школярі краще засвоюють матеріал, коли їм цікаво, коли він оживає у них на очах, а класна кімната перетворюється на сцену.  Нецікавий, на перший погляд, математичний, природничий, мовний матеріал стає захоплюючим і зрозумілим.  

     Учити, виховувати, розвивати дитину надзвичайно важко, відповідально, але й радісно. На очах відбувається справжнє диво: з невмілого, невпевненого у собі малюка виростає особистість, яка мислить, знає, вміє, оцінює себе та інших.                                            

     Використання елементів театральної педагогіки допомагає розвивати дитину на інтелектуально-емоційному (формування навичок розумової діяльності: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення; розвиток діалогічного мислення, творчої уяви, асоціативної пам’яті, спостережливості), морально-цінному (розвиток співчуття, співпереживання), фізичному (вдосконалення пластичної техніки: рухів, жестів, міміки) та мовленнєвому (відпрацювання техніки вимови, навичок словесної виразності) рівнях.

      Яскравим прикладом вищесказаного є міні-вистави, які практикуємо. Наприклад, міні-вистава "Персей і Андромеда", в якому інтегровані музика (використані автентичні стародавні грецькі мелодії), хореографія (постановки базуються на оригінальних рухах грецьких танців), знайомство з міфами Давньої Греції, іноземна мова (вистава іде на італійській мові), сценічна майстерність (всі ролі виконують самі учні та вчителі). Крім того, великий естетичний вплив на учнів мають декорації та костюми, у виготовленні яких приймали участь всі педагоги та учні.

       Окремо хочемо зауважити виховну роль вивчення світової культури та її вплив на формування особистості підростаючого покоління.

       В першоджерелах людської культури – міфах, сагах, легендах, казках знайшла своє відображення   людська здатність відокремлювати погане від доброго, оцінювати, судити, вибачати. Доречно звернутися до найбагатшої скарбниці історичного досвіду, до колиски європейської цивілізації – духовних першоджерел давньогрецького світогляду. 

       Знайомство із скарбницями світової культури проходить не лише в курсі  «Історія й світова культура», а і в курсах математики, географії, фізики (додаткові тексти для читання), частково на уроках позакласного читання, музики та хореографії.

        Великого значення також надаємо урокам музики та оркестру. Звертаємося до найсучасніших досліджень в галузі впливу музики на формування інтелектуальних здібностей дітей.

        Виконання музичних творів і прослуховування музики не тільки сприяють наведенню мостів між різними полюсами мозку, але й, як показують досліди, розвивають уяву. 

      У всіх класах "Веселкової школи" проходять уроки оркестру. Тут діти знайомляться  зі світовими музичними шедеврами,  основами фольклору України, Росії, Італії, старовинною музикою та ін. Показовим є те, що із 17 учнів 4-го класу  9 навчаються грі на музичних інструментах в школі мистецтв.

     Отже, спів, ритмічний оркестр, постановка міні-вистав, танець, малювання і народні промисли складають у нас цикл, в якому розвиваються естетичні смаки, естетичні переживання наших учнів. Виражаючи себе, людина росте, виражаючи свої переживання в пісні, танці, в міміці, вона краще пізнається.

     Добре, щоб дитина зрозуміла, що радість (сум) – будь-яке почуття, емоція може виражатися гамою звуків, гамою кольорів, рухів, виразної мови.

Діти, які навчаються за системою оздоровчо-випереджуючого навчання, характеризуються великим діапазоном індивідуальних відмінностей. Однак для них характерне і дещо спільне: вони ефективно просуваються в психічному розвитку. 

З рефлексією пов'язана здатність до самоконтролю, до саморегуляції своїх дій, вчинків, поведінки, причому не тільки в навчанні, а й в житті.

Важливо підкреслити також і наступну рису. У дітей з'являється не тільки почуття поваги до окремої людини, але і почуття союзу, співдружби з однокласниками. Це проявляється в їх великому прагненні до спілкування, в бажанні бути разом, разом проводити свята, брати участь в спільних справах. І не тільки в бажанні, а й в умінні спільно проводити вільний час.

     Важливим чинником ефективності навчання В.О.Сухомлинський вважав людяність, любов, доброту, чуйність, сердечність, тактовність стосовно учнів. 

     У нас не виставляються бали, якщо цього не вимагається за  держпрограмою. Діти не бояться помилок, виправлень, перекреслень – необхідного етапу на шляху пізнання.


Переглядів: 1053 | Додав: norym | Теги: Відомості про інноваційний заклад о | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Серпень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz